mandag 16. januar 2012

Rustikt og økologisk på Frogner...

I Frognerveien i Oslo finner du Kolonihagen.

"Kolonihagen Frogner så dagens lys i 2009. Etter å ha jaktet i langt tid på et passende utsalgssted for våre bakervarer forelsket vi oss i bakgården i Frognerveien. Den gangen sto det kun en nedslitt stall i bakgården med jord på gulvet og et tak som kun var til pynt. Sammen med en engasjert gårdeier kastet vi oss over den nesten umulige oppgaven med å gjøre om stallen til et spisested. Et godt år etter arbeidet startet sto Kolonihagen Frogner klar til åpning høsten 2009". - fra Kolonihagens hjemmeside.

Om du er som oss Lykkelig-jentene, så er det ikke bare god mat og latte som gjør en cafe eller restaurant til favoritten og "elsk"stedet. Atmosfæren, stemningen- helheten som gjør at du kan sitte der i timesvis. Om det er skravlelunsj med venninnene, eller inspirasjonstid og avslappning med et magasin- du bare trives så godt og kjenner det langt inn i sjelen. Og hva bidrar stort til denne helheten? Joda, trooooor du har gjettet vinklingen- INTERIØRET, stilen, fargetoner..det som treffer deg. En favoritt for mange er nok nettopp Kolonihagen, med rustikk og litt røff stil- men likevel så lunt og hyggelig innredet. Bare se her:












 Bilder lånt med tillatelse fra Kolonihagen


Kanskje blir det Lykkelig-lesere på flere av bordene på Frogner i til helgen?
Håper dere har hatt en strålende mandag, og ønsker dere en fin kveld.
Heidi&Lizann



2 kommentarer:

  1. Hei og takk for hyggelig besøk på bloggen min.
    Jeg sier bare wooooow for et vakkert sted.Det skal absolutt besøkes neste gang jeg tar turen til Oslo,jeg er helt sikker på at dere har noe å spise for en som må spise gluten fritt også:)
    Kan du sende meg adressen deres,er så enkelt å legge inn på gps.Nå skal jeg kose meg med resten av bloggen deres
    Ha en fin onsdag

    SvarSlett
  2. Takk, det samme. Så koselig at du titter innom oss :)
    Ikke sant, det er så lekkert- absolutt verdt et besøk. Og i og med at de baker alt selv, vil jeg tro de har gluten fritt også.
    Adressen er Frognerveien 33. Og inn i bakgården...
    Kos deg med blogglesing, og ha en super onsdag!

    SvarSlett

Tusen takk for at du legger igjen en kommentar hos oss!